woensdag 30 oktober 2013

Wollige warmte

Natuurlijk kreeg Liv, net als kleine zus, ook een nieuwe winterjas. Ik koos deze keer eens niet voor het gebruikelijke patroon, maar voor een patroon uit de Burda (12/2012), dat ik afgelopen zomer tegenkwam. Zij maakte ook al een jas met dit patroon, en bevestigde daarmee mijn keuze. Ik maakte maat 116, en ze heeft nog wat ruimte, maar voor een winterjas is dat wel zo prettig.
Ik gebruikte een gekookte wol in petrol/ turquoise-achtige kleur van bij de Stoffenkamer. Aan de binnenkant gebruikte ik Calamity Orage van Petit Pan (Liv zou de jas liefst binnenstebuiten dragen, en het is natuurlijk ook een mooi stofje!). Voor de binnenkant van de mouwen gebruikte ik echter een supergladde felroze voeringsstof, zo glijden die armen net wat soepeler in de mouwen.
De zakkleppen werden met een glitterpaspel in dezelfde kleur afgewerkt.
De knopen pakte ik ook eens anders aan. Liv heeft daar nogal eens moeite mee, zeker als de knoopsgaten niet al te ruim zijn gemaakt (en stelt u zich dan even ook nog voor dat een stuk of 150 kindjes zich door de schoolingang naar binnen duwen, om dan allemaal op het zelfde moment zo snel mogelijk hun jassen uit te willen doen). Ik zette dus op de plek van de knopen 3 grote drukknopen vast, en aan de buitenkant van de jas kwamen 3 knopen in de kleur van de jas (Veritas), die eigenlijk puur voor de sier zijn. Ik weet wel wie er hier heel snel haar jas aan de kapstok heeft hangen!
Gecombineerd met roze accessoires is mijn dame behoorlijk in haar nopjes!

 
Sjaal & handschoenen: Hema






 

 
Muts: Barts
 













23 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jas zeg!! en de binnenkant is idd wondermooi.
    ik heb hier al een leuk stofje liggen maar de durf om aan de jas te beginnen ontbreekt ... hoor ik daar tips via een tutorial ????
    echt heel knap gemaakt ...nu nog kouder weer en ze staat te blinken op de speelplaats

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw! Prachtig! Leuke knalkleuren die straks een vrolijke noot zullen zijn in de grijze winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige jas! Zelfs in grote-mensen-uitvoering zou ik niet aarzelen om die aan te trekken. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig manteltje! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, hoedje af voor zo`n prachtjas.
    Heerlijk, die fotot`s van jouw meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi!
    Ik kocht vandaag de Burda Kids met een gelijkaardig patroon, maar vrees dat het voor volgende winter zal zijn aangezien onze meid al een winterjasje heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige jas zeg! Daar heb ik nog hopen drempelvrees voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OMG !
    Meer kan ik er nie op zeggen,prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik! Moet! Ook! Aan! Een! Jas! Beginnen! Merci voor de derde schop onder mijn kont, in de vorm van deze blauwe prachtigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ! Dat ziet er gewoon dé perfecte jas uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi jasje! Had het patroontje ook al opgemerkt, maar was voorlopig te groot bevonden voor onze dochter. Het komt zeker ook op het to-do lijstje voor volgende winter.
    Je maakte er echt iets moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super mooie jas! En ik begrijp dat de dochter hem binnenstebuiten wil dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik maakte die jas ook! Zo een schoon modelleke he, ben er helemaal verliefd op....
    http://kaatjenaaisels.blogspot.be/2013/09/een-winterjas-voor-julie.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer knap! Wel grappig, blijkbaar vallen we op dezelfde modellen van jas. Ik heb namelijk vorige week de kids burda gekocht voor dit patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is dan misschien een post van een aantal jaar terug, maar blijft een prachtig jasje. Ik ga er ook eentje maken, maar vroeg me af of je tevreden was van de kwaliteit en daarmee bedoel ik 'is de stof gaan pluizen?' heb al eens manteltje gemaakt in soort wol en was vreselijk hoe dag constant pluisjes afgaf. Zou gekookte wol ook pluizen? Andere tips voor mantelstof keuze? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen