woensdag 12 maart 2014

Op verzoek


Hij stond al even op mijn verlanglijstje, de Jump Rope Dress van Oliver + s.


Toen ik van mijn 6 jarige, die nu een half jaar bezig is met leren lezen en schrijven een lief briefje ontving wist ik wat me te doen stond.

Nou ja, wist zij veel, dat ik dus eigenlijk al bezig was met die gewenste jurk mét strik.
Ik won vorige maand de give away bij Khadetjes, en een van de stofjes die ik koos was een nieuw Petit Pan stofje. voor dit jurkje combineerde ik het met het fluo roze streepje uit dezelfde collectie.
Ik ging  nog even goed de mist in met het patroon, want ik ging ervanuit dat ik naadwaarde moest bijknippen. Na een hele hoop gestuntel met het bovenstuk sloeg ik er een hulplijn op na, die bevestigde dat het patroon inclusief naadwaarde is. Gelukkig kun je beter te grote delen dan te kleine delen knippen, en kon ik de meeste stof nog redden.
Buiten dit was het een heerlijk patroontje om mee te werken, en de beschrijving glashelder. 


 







De dame is tevreden. Of ik moet zeggen, ze was even tevreden, want tussen  mijn nieuwste stofjes in de voorraad heeft ze alweer iets nieuws gezien :)

33 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Daar wil ik wel een grote versie van. Zal ik jou ook eens een lief briefje schrijven? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig jurkje met een fijne stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat briefje! Het leverde haar toch maar mooi een prachtig jurkje op :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je bijdrage aan dit jurkje ;) het is een heerlijk stofje!

      Verwijderen
  4. Heerlijk gecombineerd! Petit pan, daar wordt je vrolijk van...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig briefje! Ik zou ook meteen overstag gaan, enne.. het resultaat mag er zeker zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wilde net hetzelfde voorstel doen als Paspelpoes An, zou dat lukken?
    Prachtig jurkje, heeeeeel mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Ik heb zo het vermoeden dat ik dan opeens veel lieve briefjes ga krijgen :) maar volgens mij bestaan dit soort patroontjes ook zeker in damesmaten, ik ga daar nog eens naar zoeken.

      Verwijderen
  7. Man, man, ik word daar zo blij van. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi kleedje, en een zalige stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend leuk jurkje! Heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig mooi! Goed gedoseerd roze, daar hou ik wel van. En dan die stoere laarzen erbij, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knallen ! Zeker met de roze laarzen er nog eens bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh! supermooi! Ik heb die stof ook liggen en denk ook aan een jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, wat een prachtexemplaar!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo een lief briefje!! en wat een leuk jurkje zeg... hihi ik ken dat ze zien altijd weer iets ander moois

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super mooi!! En die eerste foto is werkelijk prachtig! Leuk stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh! Ik heb dat patroontje ook liggen. Dat wordt nu zeker één van mijn volgende projecties! M

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij valt groot overigens: ik maakte maat 5 jaar voor mijn 6,5 jarige, en korte m ook nog in...

      Verwijderen
  17. wat een pracht ! ben groot fan van je creaties zal m dochterlief even showen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 5 minuten nadat ik dit op je blog zag, heb ik het patroon besteld! Mooie kleurencombinatie overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super mooi jurkje. En die laarsjes, die maken het echt wel af!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waaw! Supermooi en zo lekker lente-fleurig! Wat een motivatie om nog meer van die schattige briefjes te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mmmmmmmm zou ik ook wel willen aandoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi! Die kleuren zijn geweldig tof. Lilith zou ook nogal content zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooie kleurencombinatie en misschien moet je uw blog nog uitbreiden met kinderkapsels. Want die vlecht met bijpassende speldjes maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe mooi is dit alweer... Prachtig gecombineerd, geweldige stoffekeuze...

    BeantwoordenVerwijderen