zaterdag 14 januari 2017

Binnengluren bij VanJansen

Hoe heerlijk ik dat vind. Binnengluren bij een ander. Of dat nu is wanneer ik een wandelingetje maak, wanneer ik door de VT wonen blader, of online via Pinterest of Instagram: ik vind het onwijs aangenaam om naar andermans interieurs te kijken. Of tuinen. Of kledingkasten. Enfin, als ik bij iedereen naar binnen gluur, geeft dat ook reden om hier weer eens wat te laten zien, toch?

De afgelopen maanden heb ik weinig genaaid, noch geblogd. En deels was een verbouwing daar debet aan. Onze meiden sliepen (nou ja, sliepen niet zo heel veel dus) samen op zolder. Omdat de een veel meer slaap nodig heeft dan de ander, en omdat een plekje voor jezelf ook wel fijn is deden we hier van een etage-switch. Lief en ik verhuisden naar de roze zolder (die bleef roze :)), en op de eerste etage creëerden we met hulp van de aannemer 2 fijne slaapkamers voor de dames.
Nu we ook op de benedenverdieping ver klaar zijn (wie weet laat ik jullie daar ook ooit eens via dit scherm gluren), zijn de slaapkamers van de dames ook ver klaar, en maakte ik foto's. Voor onszelf, maar ook voor jullie, om heerlijk ongegeneerd binnen te gluren.








Liv's kamer werd rustig, basic en stoer, maar wel met een vleugje 'meisje'. Ze is 9, en dat mag je best zien! Niet op de foto staat de muur-tot-muur kastenwand die vol met kleding zit (een deel van Liv, en van ons). Liv is helemaal blij met haar klamboe, waardoor ze zich 's avonds terugtrekt in haar eigen wereldje.










Feline's kamer is roze, gecombineerd met zwart en wit. Zoet, maar ook rustig. Met genoeg opbergplek voor haar onmetelijke hoeveelheid Barbies, poppen- en knutselspul. Ze is reuze blij dat ze nu met haar 6,5 jaar eindelijk verhuisde vanuit peuterbed naar hoogslaper.

Ps: denk nu niet dat deze kamers er altijd zo uitzien. Normaliter overspoelt een tsunami aan Playmobil, Lego Friends, Barbies, poppen, papieren en stiften ons huis. Dat speelgoed werd voor deze foto's zorgvuldig opgeruimd of even naar de hal verhuisd. Wees dus vooral niet jaloers op ons opgeruimde huis, het is slechts een illusie die van zeer korte duur was.

Tot slot nog even over dat minder bloggen. Natuurlijk kon ik weinig naaien toen ons huis in puin lag. Maar ik merk ook wel dat bloggen minder 'nodig' is geworden sinds iedereen zo actief is op Instagram. Daarnaast naai ik gewoon ook minder in massa dan ik deed. Ik naai liever 1 mooi stuk per seizoen, dan 10 jurkjes die allemaal te weinig worden gedragen. Ik ben daarin nog een beetje zoekende. Daarnaast zou ik me het komende jaar onwijs graag voor mezelf onderzoeken of een eigen kledinglabel iets is dat voor mij is weggelegd. Krijg ik dat organisatorisch voor elkaar? Zit men nog wel te wachten op weer een nieuw merk? Waar is nog behoefte aan? Een missie voor 2017 dus. Verwacht het komende jaar dus zeker geen wekelijkse blogposts. Ik hoop jullie wel te kunnen blijven interesseren met de dingen die ik wél maak.


16 opmerkingen:

  1. Waaw mooie kamers en wat een ambitie voor 2017. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk zijn en blijven wij geïnteresseerd! Ik heb wat hetzelfde gevoel met Instagram en de wildgroei aan blogs, maar er zijn zo van die stekjes die er qua stijl en uniciteit zò uitspringen dat ik er nog steeds graag kom kijken, en VanJansen is er daar zeker één van. Ik zag op Facebook hier en daar al eens iets over dat mogelijke label, dus ik ben heel erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie kamers mogen zo in VTwonen van mij 😁 Ik had al een glimp gezien op Instagram. Succes met je plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden Esther fijn dat de meisjes nu hun eigen plekje hebben, erg stijlvol allemaal maar ik had niet anders van je verwacht ! Ben benieuwd wat dit jaar je gaat brengen qua kledinglijn stoer dat je er wat mee gaat doen
    Liefs Anoeska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Binnengluren blijft leuk. De kamers zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi mooi mooi, Esther! En wij hebben echt wel dezelfde behangsmaak, 2 op 2 tot nu toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk leuk! Mag ik weten waar dat bureau-ladeblok je vandaan komt? Het lijkt zo lekker smal en misschien ook niet zo diep? Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikea! De greepjes verving ik door zelfgemaakte

      Verwijderen
    2. Ah toch, thx en ja dat zag ik! Mooi!

      Verwijderen
  8. Prachtig! Toch fijn te weten dat dit niet dagelijks zo eruit ziet. .. en daar er bij jullie ook chaos van speelgoed is. Vraagje. .. die kleding kast met 2 lades eronder... zo een zoek ik nou precies ook. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar ik die zou kunnen vinden? Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Toch fijn te weten dat dit niet dagelijks zo eruit ziet. .. en daar er bij jullie ook chaos van speelgoed is. Vraagje. .. die kleding kast met 2 lades eronder... zo een zoek ik nou precies ook. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar ik die zou kunnen vinden? Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de Hemnes van Ikea, maar ik geloof dat deze variant niet meer te koop is

      Verwijderen
    2. Dank je!helaas idd niet meer te verkrijgen. Had hem al uitgekozen ahv een te oude catalogus en nu zag ik hem hier opduiken vandaar dat ik weer ergens waar hoop had.

      Verwijderen
  10. Prachtige slaapkamers!
    Succes met je missie voor 2017.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen