zondag 17 september 2017

Na roze komt donkergroen

Op mijn favoriete kleurenlijstje staat roze al jaren met stip op 1. Niet alle roze, maar vooral die lichte nude, oudroze kleur. In de zomer graag gecombineerd met wit, geel of andere pastels. Voor de wintermaanden heb ik een nieuwe lievelings, na roze met stip op nummer 2 (en hij combineert ook nog prachtig met roze!): donkergroen. Staat ons goed, bij onze blonde lokken. Het maakt niet gauw flets, en combineert ontzettend mooi, met roze dus, maar ook met roestbruin, okergeel, bordeaux, jeans, waar niet mee eigenlijk?

Mijn eerste herfstige naaisel is dan ook een jurkje in een prachtige groene tint van Nosh. Ik naaide van de zomer al wat kledingstukken met de zwanenprint, maar ik krijg er geen genoeg van! Weer kwam het patroon van Nanoo uit de kast, en maakte ik daar mijn eigen variant op (ik lockte een rokdeel dat ik zelf tekende aan het bovenstuk, creeerde een tunneltje en daar kwam een elastiek in).

Tijdens het maken was ik ervan overtuigd dat de jurk veel te groot zou zijn, en knipte ik 5 centimeter van de rok af. Uiteindelijk had ik dat beter niet kunnen doen, wat een lange benen heeft dat kind!

En de schoenen? Ook een DIY projectje. All stars in een mooie groene kleur voor kinderen kon ik niet vinden. Ik kocht in de sale een paar witte, en verfde ze met een handwasje met Dylon verf groen. Easy peasy!

Als een heus model poseert ze in haar nieuwe jurk, en inmiddels hangt de jurk al over haar stoel om morgen aan te trekken naar school :)





















Stof: Joutzen van Nosh
Patroon: Nanoo mini top/dress
Schoenen: converse geverfd met Dylon
Tasje: Suussies
Kniekousen: Tinycottons



9 opmerkingen:

  1. Mooie jurk en ook erg leuk gecombineerd met de kniekousen en de converses!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk en opnieuw super mooi gecombineerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super zeg! En wat een top idee voor de schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, dat groen staat haar geweldig! En zalig dat je bijpassende schoenen verfde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie jurk!! Ik ben ook helemaal fan van de kleur en van de Nosh stoffen. En zeer herkenbaar, dochters en lange benen, ik schrik er ook steeds weer van! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja, dochters met lange benen, ik heb er hier ook zo eentje rondlopen :-) Wat een mooie jurk maakte je voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Zowel de meid, als het kleedje als de styling.
    Hoe valt de nanoo top voor meisjes? Mijn dochter heeft draagmaat 146 en ik zou je jurkje graag schaamteloos kopieren /*bloos*/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind m goed om maat vallen, voor mijn meiden ( en roklengte kun je natuurlijk zelf aanpassen)

      Verwijderen
  8. En zeer herkenbaar, dochters en lange benen, ik schrik er ook steeds weer van! :-)


    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen